Bartek Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 It's a bit dificult - I'll be in garage at evening I've choose MH7201 with and without external memory I've received program yesterday, donge at last friday, so I'm newbee My copmuter works on Win XP Home Edition SP3 I'm sending to You ECU with 8200 form another "proprety" on my garage - I've spoke about this with Hamish Цитата
Bruce Willis Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 I send you new program, try it and write result. Цитата
Bartek Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 Did You send to ma @? I've got form Hamish and I'm using MMCFlash 0.8.0 build 11 Цитата
Bruce Willis Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 Check up connection! Your error says that any answer from ECU has not come. And thanks for the ECU! Цитата
Bartek Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 K-line I think works OK, because Evoscan works proprely I'll check boot pin - on ECU connector works OK - has 17V while attempt to read Цитата
Bruce Willis Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 Yes, such V also should be, all is correct. But you could be mistaken with connection boot pin, at me such block lies, has just checked up, all works perfectly. Цитата
Bartek Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 My friend checked out - boot pin inside ECU has 17V too. Цитата
Bruce Willis Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 Check up connection boot pin on a picture. Цитата
Bartek Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 He checked out boot pin inside ECU - like on picture Цитата
Bartek Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 He checked out on other computer with XP Pro, and software that You just sent to me On similar ECU (MD355869) this problem is appears too. Цитата
samsu Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 Immobilizer installed in the car? Цитата
Bartek Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 only oryginal immo - with transponder borrowed form "source" car, engine starts and everybody are happy, but source car is now destination to 6A13 engine, so I dont want change or dig in keys. I know immo codes, so I have to change only 2 bytes in ECU Цитата
Bruce Willis Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 Did you tried to remove ECU and read it with out car? Цитата
Bartek Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 No. Do you have ready chart what and where I have to conect (for Carisma '98)? If no, what I have to connect to program: - +12V - +12V Ignition - GND - K-line - boot pin - + 12V to OP2 - GND to OP2 anything else? Цитата
Bruce Willis Опубликовано 6 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 6 Декабря 2011 No thats is enough. Before try ignition on, than prepare all for reading from one button. And the second variant disconnect immo. I didn't see as look a socket by this car if to an exchange can disturb immo, as a rule is separate pin on which To a line separate, passing immo. Цитата
samsu Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 Check the wire from the 7-pin OBD to ECU. Share photos ECU internals from both sides. Цитата
Bartek Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 I made wires to program ECU outside car, and everything works fine Thanks for all advices samsu: K-line and boot pin I've checked from diagnostic connector to inside ECU, Evoscan for logging works fine, so I've no idea what is wrong, but OSP (OutSystem Programming) works good - read and write Цитата
Bartek Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 Pins in immo box are connected phisicaly BTW: Do you know how can I deactivate immo at all? Цитата
Bruce Willis Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 Yes we can remoove immo in the SW Цитата
Bartek Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 You can remove, or you can write (PM or @) how to do this? Цитата
Bruce Willis Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 What problem at you to start the car without an immobilizer? Цитата
Bartek Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 Error code 54 I have test-ecu and I want to be able to connect it to any car (without removing existing ECU, copy immo code, program my ECU) and fast test why car has problems on idle.... In this model of Carisma are many reasons (3 by-pass valves, EGR, high pressure pump, and ECU) - in specyfic case, after change all parts under hood to parts from 100% OK car, we suspect ECU, and it was good shot. Fortunelly we have almost identical Carisma, for engine swap, so all set key, immo, ECU was easy to connect and check. Цитата
DeeGraf Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 So, Programming (writing) Ecu isn't possible without removing it from car? Regards Цитата
Bruce Willis Опубликовано 7 Декабря 2011 Жалоба Опубликовано 7 Декабря 2011 In yours it is necessary open port 2.0, in case of Bartek when ECU it is not read and it is not written, it is necessary to remove immo physically with K line or to remove ECU. 2 Цитата
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.